AMIRAH H A W A ♥ ;
ABOUT ENTRY FLAVORS REFRESH +FOLLOW HOME
Doodle Art Theft !
Saturday, April 2, 2011 • 7:49 PM • 6 comments


graphic credit to hawiey - myself. :)


So, hello semua-semua manusia yang sedang membaca ni.
Apa khabar? Sihat? *joget-joget


Err. Hari ni, aku nak cakap pasal Doodle Art Theft.
Aku sebenarnya pon baru habis berblogwalk melalui senarai Art Theft di Little Nub-nubs.
Mesti korang tahu kan DOODLE tu apekebenda kan?
Boleh dikatakan, hampir segelintir blogger yang nak blog mereka kawaii, cute or else menggunakan Doodle sebagai gambar di header, gambar di shoutbox, sebagai top image dan banyak lagi.
Hampir semua Tumblr Doodle Artist marah dengan pengguna blogspot, terutama malaysian blogger as entittled. Bukan setakat Tumblr User, ok?
Artist DeviantArt pon turut marah. = =''


Sebenarnya, aku memang dah agak benda ni akan berlaku bila aku tengok makin ramai yang suka buat header menggunakan sekeping lukisan sebagai gambar yang entah dari mana korang dapat.
Siapa yang tak marah kalau korang sesuka hati saje amik harta orang.
Aku sendiri adalah seorang doodler. Err, well, tak expert lagi. Masih dalam pelajaran.
Hah. Ni contoh karya lukisan aku untuk pengguna di Playfish Forum.
Yang bawah sekali tu yang latest punya. Heeeee~


Dan, tolong ye, jangan pandai-pandai nak amik hasil kerja penat lelah aku tu.
Semua tu orang bayar untuk aku lukis. Bukan buat free-free. Ok?
Ohh. Dan watermark CLEMENZIA tu. Hurm. Clemenzia tu nama untuk Pet aku dalam Pet Society.
Disebabkan lukisan ni berasaskan Pet Society, so, aku letak nama Pet aku.
Lagipon nama aku dalam Forum tersebut juga Clemenzia. No offence and wonder, alright?












Yes. Tu semua hasil dari tangan aku, ok? Bukan copy paste punya.
Untuk setiap lukisan aku, aku akan buat W.I.P.
W.I.P tu kalau korang nak tahu, adalah Work in Progress.
Just incase kalau korang taknak bergaduh dengan orang tu orang ni.
Contoh, orang tu kata lukisan ni, dia yang punya, korang kata tu lukisan korang.
Untuk menyenangkan pelbagai pihak, elok buat W.I.P.
Aku buat W.I.P untuk semua arts aku. Sebagai contoh, ni hah -





Aku malas nak cerita panjang.
Korang baca lah apa yang seorang pengguna Tumblr yang kecewa dan berkecil hati dengan tindakan korang yang mengambil dan menggunakan doodle beliau tanpa kebenaran dan pengetahuan beliau. Dan lebih teruk lagi, ada yang remove watermark dia. -.-'




Siapa lah yang tak kecewa bila hasil penat lelah kita dicuri orang?
Lebih teruk lagi kita ni yang konon-kononnya benci copycats, walhal kita sendiri jadi copycat.
Kalau benda ni jadi kat aku pun aku boleh makan hati sampai timbul kebencian aku pada dunia cyber ni.


Kepada blog yang telah disenarai tu, korang insaf-insaf lah. Ambil iktibar. Anggap ni sebagai satu pengajaran buat korang.
Seelok-eloknya, kalau korang nak juga guna seni diorang tu, atleast bagi kredit atau bagi satu dua kata pada pelukis tu.


Non the less - ni salah kita. :)


PASTFUTURE



Hate me? Click here.






www.reliablecounter.com





WELCOME ;


Amirah Hawa. 22 years old. Kuala Lumpur.

Advertorial ll Product Review ll Events

 photo fb-t_zps1328608a.png  photo twitter-m_zps4bdc2ed3.png  photo etsy11_zps7384d8a3.png

 photo etsy-g_zpsc410ae68.png  photo mail-o_zpsbdecab00.png

FOLLOWERS ;






CHIT CHAT ;



empty ;

empty


FEATURED ;

Majalah REMAJA 1 September 2011
 photo 310184_10150295658630902_49858780901_7782249_7975350_n_zpsba306029.jpg


ARCHIVE ;

Kejohanan Balapan & Padang MSSD.
Planet Baru - Kiamat 2012 ?
flavors.me - senarai networks?
pink-nya !
pendakap gigi - keperluan atau trend ?
valentine's day VS maulidur rasul.
aku dan high heel !
jom cakap pasal jodoh !
happy arnab chinese new year !
aku kembali sudah !