AMIRAH H A W A ♥ ;
ABOUT ENTRY FLAVORS REFRESH +FOLLOW HOME
aku dan high heel !
Saturday, February 12, 2011 • 5:51 PM • 0 comments



hello kekawan. *jabat tangan
hoho. hari ni tajuk pasal aku, okeh okeh?
so, high heels - apa menatang kah ini?




High-heeled footwear (often abbreviated as high heels or simply heels) is footwear that raises the heel of the wearer's foot significantly higher than the toes. When both the heel and the toes are raised equal amounts, as in a platform shoe, it is technically not considered to be a high heel; however, there are also high-heeled platform shoes. High heels tend to give the aesthetic illusion of longer, more slender and more toned legs. High heels come in a wide variety of styles, and the heels are found in many different shapes, including stiletto, pump (court shoe), block, tapered, blade, and wedge.
According to high-fashion shoe websites like Jimmy Choo and Gucci, a "low heel" is considered less than 2.5 inches (6 centimeters), while heels between 2.5 and 3.5 inches (8.5 cm) are considered "mid heels", and anything over that is considered a "high heel".
Although high heels are now almost exclusively worn by girls and women, there are shoe designs worn by both genders that have elevated heels, including cowboy boots and cuban heels. In previous ages, men also wore high heels.








kebanyakan perempuan memang suka memakai kasut tumit tinggi. termasuk lah aku. ini kerana dengan mengenakan kasut tumit tinggi seseorang itu tampak lebih cantik, anggun dan bergaya berbanding mereka yang hanya mengenakan sandal biasa dan lelebih lagi bagi mereka yang tak cukup ketinggian. [ oh. aku tak termasuk dalam kategori ni. lalala~. ]


ape yang aku nak cerita sekarang adalah pasal ketinggian aku yang aku anggap melampau-lampau.
oke. it's not that aku tak menghargai apa yang diberi ni dan sebenarnya tak ade lah melampau sangat pon since masih ade yang lebih tinggi dari aku, tapi dalam bilangan yang kecil.
walaubagaimanapun, ye. kekadang rasa sedih bila ade manusia entah dari mana perli aku 'galah' la, 'lonjong' la. yang lebih teruk, dorang panggil aku " zirafah! "
ape kehe korang ni? nama binatang tu woi. agak-agak laaa kan?


bila aku dengar suara-suara sumbing cemgitu mengata kat aku, aku akan buat seolah-olah aku nih tak ade telinga. statement berani-mati. wahahah.
dan, yang menjadi persoalan sekarang ni serta kerunsingan menguasai diri aku ni adalah - buleh ke aku pakai high heel dengan ketinggian 5feet'5inches ini?








soalan tersebut dibuka. ade sesape nak bagi pendapat? hoho.
kekadang kan, aku runsing juga laa pasal jodoh pertemuan aku.
bukan ape, al-maklum lah. lelaki Melayu ni, orang-orang...... [ sambungkan ayat ni sendiri oke? :D ]


berbalik kepada tajuk. oke oke?
hmm. sekarang ni aku pakai heel yang tak lebih dari 7sentimeter.
kang kalau lebih kang tak pasal-pasal kena tibai. aku nak pakai yang 7cm tu pon, rasa takut semacam.
bukan takut jatuh atau terpelecok ke ape. ok? tapi, takut orang kate aku nampak pelik.
lebih-lebih lagi kalau aku berjalan dengan orang yang sememangnya pendek.
yaAllah. macam zirafah sungguh la wei. tak tipu.
ala-ala macam ni hah -












persoalannya sekarang ni, patutkah aku membuang semua high heels aku?
patutkah? oh. jangan kata ya! aku tak sanggup mendengarnya.
[ sumbat telinga dengan gabus. ]


aku sebenarnya sedang mencari-cari, tercari-cari, dicari-cari, kecari-carian ankle boots yang tumitnya bukan sepanjang jari aku yang runcing amat ni. [ kalau dah kaki panjang, mesti jari pon panjang kan? ] wahaha.
alah. nak yang biasa cemgini -













wah. cantik doh! terketar-ketar tangan aku nak upload gambar ni tadi.
atau, aku diserang parkinson? oh tidak.


sekian. ;)

resouces; mr google googling. 


PASTFUTURE



Hate me? Click here.








WELCOME ;


Amirah Hawa. 20 years old. IIUM, Gombak.

Advertorial ll Product Review ll Events

 photo fb-t_zps1328608a.png  photo twitter-m_zps4bdc2ed3.png  photo etsy11_zps7384d8a3.png

 photo etsy-g_zpsc410ae68.png  photo mail-o_zpsbdecab00.png

FOLLOWERS ;






CHIT CHAT ;



ASK.FM ;



FEATURED ;

Majalah REMAJA 1 September 2011
 photo 310184_10150295658630902_49858780901_7782249_7975350_n_zpsba306029.jpg


ARCHIVE ;

jom cakap pasal jodoh !
whatthe? apa, betul ke? oh, iya?
blogger dos & don'ts. :)
happy arnab chinese new year !
krisis yang berlaku di mesir, apakah?
aku kembali sudah !
brother louie & jakarta, here I come !
geram nya !
Result PMR ?
REVIEW : Ngangkung.