AMIRAH H A W A ♥ ;
ABOUT ENTRY FLAVORS REFRESH +FOLLOW HOME
krisis yang berlaku di mesir, apakah?
Tuesday, February 1, 2011 • 10:13 AM • 0 comments



so, errr. rata-rata kita semua dah tahu apa kejadah yang berlaku di Mesir sekarang.
apa yang aku dapat tahu, ianya berkaitan dengan pergolakan kuasa dan penentangan rakyat terhadap kerajaan, berlaku dengan sangat dahsyat sehingga ramai yang terbunuh di merata-rata.. dan macam semua tahu yang negara Mesir sekarang dalam keadaan huru-hara disebabkan rakyat negara tersebut melakukan protes bagi menuntut presiden Hosni Mubarak meletak jawatan. protes ini berkembang dari hari ke hari, walaupun Mubarak sudah menghantar ramai tentera bagi menghalang protes ini.



dipinjam dari encik google googling.



aku ada terbaca satu blog ni, mengatakan yang blogger itu tak dapat meng-contact kakak beliau yang belajar di Mesir sekarang. ya. aku ada dengar, some place tak ade coverage network, or talian disekat or something.
tapi, semalam aku ade kedengaran papa aku bercakap phone dengan dua orang kakak aku yang belajar perubatan yang juga di dan, melalui blog tersebut gak, aku dapat tahu yang facebook dan twitter sudah di-block oleh kerajaan Mesir atas faktor keselamatan. blog tersebut juga memetik bahawa "Rakyat marah dengan penyalahgunaan kuasa presiden Hosni Mubarak yang sudah 30 tahun memerintah. Keadaan sangat teruk dan kacau bilau di sana. Tapi, masih banyak yang diselindungkan yang kita tak dapat ketahui melalui media. Tentu ramai yang risau terutama yang mempunyai ahli keluarga di sana."


melalui pendengaran perbualan phone bapak-anak semalam itu, well, apa yang boleh aku katakan, memang kedengaran cemas kakak aku. ayah aku kesan yang airport kat sane ditutup dan tak ade pesawat keluar masuk dari Mesir buat masa sekarang. dan orang memang queue panjang ah kat sane. kakak aku tak dapat buat decision dengan tepat kat mane dia nak berlindung, samada di airport atau di Cairo.


entah laa. aku pon, tak tahu nak bagitahu ape dah. yang aku pening, bile laa Malaysia nak bertindak mengambil tindakan drastik bagi menyelamatkan rakyat-rakyatnya kat sane. dan aku memang setuju sangat dengan idea atau cadangan untuk HANYA menghantar pelajar-pelajar kita further their studies di negara-negara maju sahaja.



dipinjam dari encik google googling.



untuk mengetahui info terkini tentang keadaan di sana atau pape aje lah yang berkaitan keadaan di sana, sila rujuk - Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita.


sama-sama kita doa keselamatan orang kat sane. amin.
sekian. :)


PASTFUTURE



Hate me? Click here.








WELCOME ;


Amirah Hawa. 20 years old. IIUM, Gombak.

Advertorial ll Product Review ll Events

 photo fb-t_zps1328608a.png  photo twitter-m_zps4bdc2ed3.png  photo etsy11_zps7384d8a3.png

 photo etsy-g_zpsc410ae68.png  photo mail-o_zpsbdecab00.png

FOLLOWERS ;






CHIT CHAT ;



ASK.FM ;



FEATURED ;

Majalah REMAJA 1 September 2011
 photo 310184_10150295658630902_49858780901_7782249_7975350_n_zpsba306029.jpg


ARCHIVE ;

aku kembali sudah !
brother louie & jakarta, here I come !
geram nya !
Result PMR ?
REVIEW : Ngangkung.
skins baru lagi.
happy korban !
OXCEL Youth Leadership Programme With Malaysian As...